-------
Maandag Wasdag is al jarenlang een vaste rubriek op mijn Weblog Wandel Kijk en Kiek.
Vrijwel elke maandag plaats er ik een zelfgemaakte foto van een wasje in binnen- of buitenland.
Ondertussen is het een dermate grote fotoverzameling van wasjes dat het een eigen Weblog verdiend.
Welkom op "Maandag Wasdag" het weblog met het wekelijkse fotowasje.
Truus Wijnen
-------

maandag 12 april 2010

Maandag Wasdag

Het laatste wasdagje dat ik hier geplaatst heb was eind december. Daarna had ik ze geplaatst op het andere (nu niet meer bestaande) weblog. Ik laat deze nog even de revue passeren om ook op dit weblog weer "bij te zijn".

Wasdag 51: Verscholen wasje Twickel
Je ziet ze overal, de wasjes. Even zitten op het bankje bij de Noordmolen en ja hoor, daar zie je er weer één.





Wasdag 50: V.R.S Antonio Zuid Portugal




Wasdag 49: Tavira


 

Wasdag 48: Portugal
Het had dagen geregend in het zuiden van Portugal. Toen het dan ook een dag droog was zag je overal wasjes hangen. In het plaatsje Vila real de St Antonio kostte het gewoon moeite om een foto te maken waar geen was opstond.

Een waar Was-Hof van Heden:



Wasdag 47: Monte Gordo Portugal

De visserswijk in Monte Gordo bestaat uit kleine huisjes waar tussendoor straatjes en steegjes lopen. Als er gewassen wordt hangt de was op vaak ingenieuze wijze te drogen midden tussen de huizen. Toen ik er liep moest ik mij een weg banen door de vele wasjes heen. Het leverde een tal van foto's op. Daar zal ik jullie de komende weken nog veel van laten zien. Maar nu deze aardige mevrouw die er helemaal geen probleem van maakte dat ik haar fotografeerde.